مراسم معارفه معاون جدید پژوهشی و تحصیلات تکمیلی مؤسسه برگزار شد.

نوشته شده در تاریخ ۲۱:۰۱:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۰۶ و در حوزه های تک صفحه ای - ۰ نظر
مراسم معارفه معاون جدید پژوهشی و تحصیلات تکمیلی مؤسسه برگزار شد.
حکمت و فلسفه: مراسم معارفه معاون جدید پژوهشی و تحصیلات تکمیلی مؤسسه برگزار شد.

مراسم معارفه دکتر سیدمحمود یوسف‌ثانی به‌ سمتِ معاون جدید پژوهشی و تحصیلات تکمیلی و تجلیل از دکتر شهین اعوانی معاون پیشین مؤسسه روز سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه 1397 با حضور اعضای هیئت علمی و کارکنان مؤسسه برگزار شد.

در ابتدای مراسم، دکتر شهرام پازوکی در سخنانی از خدمات، تلاش‌ها و زحمات خانم دکتر شهین اعوانی به‌عنوانِ قدیمی‌ترین عضو مؤسسه در حفظ و توسعة مؤسسه در ادوار مختلف شکل‌گیری  مؤسسه قدردانی کردند و از دکتر سیدمحمود یوسف‌ثانی برای پذیرش این مسئولیت تشکر و برای ایشان آرزوی موفقیت کردند.

در ادامه، دکتر شهین اعوانی نیز از وضعیت موجود و گذشته مؤسسه و تلاش‌هایشان برای ارتقاء رتبه و وضعیت مؤسسه گزارشی ارائه نمودند و به برخی از نقایص عمده در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های پیشین مؤسسه اشاره نمودند و توصیه‌هایی را برای قانونمندکردن وضعیت جذب اعضای هیئت علمی و معرفی ایشان به جامعه علمی و دانشگاهی و برگزاری سخنرانی در بدو ورود ایشان به مؤسسه برشمردند و برای آقای دکتر یوسف‌ثانی، معاون جدید مؤسسه در سمت جدید آرزوی توفیق نمودند.

دکتر سیدمحمود یوسف‌ثانی نیز در سخنان کوتاهی ضمن تقدیر از زحمات گذشته بیان نمودند در ادامة کار خود، و در راستای پیشرفت‌های علمی و پژوهشی  مؤسسه در گذشته، تقویت هرچه بیشتر نقاط قوت مؤسسه و رفع نقاط ضعف آن را سرلوحة کار خویش قرار خواهند داد و بیان نمودند که پذیرای پیشنهادات و طرح‌های سازندة اعضای محترم هیئت علمی در‌جهتِ پیشرفت هرچه بیشتر فعالیت‌های پژوهشی مؤسسه خواهند بود.

در ادامة این مراسم، دکتر غلامرضا زکیانی، ‌ریاست مؤسسه،‌ به اتخاذ سیاست‌های جدید خود برای تقویت هرچه بیشتر فعالیت‌های پژوهشی و افزایش کمّی و کیفی و اثرگذاری آنها برای رفع مشکلات فکری و واقعی جامعه در مؤسسه اشاره کردند. ایشان اصلاح ساختار سازمانی و تمرکززدایی از تصویب طرح‌ها در شورای پژوهشی مؤسسه و اولویت‌بخشی به جایگاه گروه‌های پژوهشی، و رفع و حذف ساختارهای زائد و واگذاری روند تأیید، ارزیابی،‌ داوری و تصویب طرح‌ها و برنامه‌ها و کلان‌طرح‌های پژوهشی،‌ انتشار نشریات، کتب و نظارت بر کیفیت و حسن اجرای طرح‌های پژوهشی، ارزیابی نتایج فعالیت‌های پژوهشی، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی، ارائه تقویم برنامه‌های سالانه، بررسی و تصویب سفرهای علمی کوتاه مدت و بلند مدت و .... به گروه‌های پژوهشی و تأمین زیرساخت‌های اداری لازم برای استفاده و بهره‌وری حداکثری از زمان و توان اعضای محترم هیئت علمی را از اولویت‌های کاری خود برشمردند.
همچنین ایشان به تصمیم خود در تشکیل شورای سیاستگذاری علمی همایش‌ها (کمیتة علمی) برای تصمیم‌گیری در خصوص مواردی نظیر محورهای ارائه مقالات همایش، برپایی نشست‌های علمی و پیش همایش‌ها، و چاپ مقالات برتر در مجلات علمی پژوهشی و بین‌المللی، برای بالاتر بردن کیفیت موضوعات ارائه شده در همایش‌ها و سمینارهای مؤسسه اشاره نموده و از گروه‌های پژوهشی درخواست نمودند حتی‌المقدور در برپایی نشست‌های علمی به تقویت وجه علمی - انتقادی نشست‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند و این نشست‌ها را از حالت مونولوگ خارج  کرده و  آنها را به صورت دیالوگ و دوطرفه و با حضور موافقان و مخالفان مسائل مطروحه برگزار نمایند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به اهمیت بخش انتشارات  مؤسسه با توجه به پتانسیل‌های بسیار بزرگ موجود در مؤسسه در امر تصحیح و ترجمه و تألیف متون فلسفی، عرفانی، کلامی و دانش‌های مرتبط و انتشارات آثار فاخر فلسفی با بهره‌گیری از توان نخبگان و جوانان اشاره نمودند.
ایشان ارتقاء کمی و کیفی تحصیلات تکمیلی و دوره‌های تخصصی آزاد مؤسسه را از محورهای اساسی برنامه‌های خود برشمردند و به تهیه مقدمات لازم برای برگزاری دوره‌های آزاد و تخصصی با کمک تجهیزات و سامانه‌های نوین آموزشی به صورت مجازی در مؤسسه اشاره نمودند.
ایشان ضمن درخواست برای حفظ و ارتقاء جایگاه منطقه ای و بین المللی  مؤسسه، مدیر محترم جدید روابط بین‌الملل مؤسسه،‌ آقای دکتر اسماعیلی، را به برنامه‌ریزی برای تقویت جایگاه مؤسسه در سطح بین‌المللی و بررسی راهکارهای عملی برای مشارکت و همکاری صاحبان اندیشه و بهره‌گیری از تجارب گذشته در سطح کلان بین‌المللی توصیه نمودند.
ایشان همچنین از تشکیل شورای سیاستگذاری فضای مجازی  مؤسسه خبر دادند و اعضای محترم این شورا را به دقت و جدیت در طراحی وب‌سایت مؤسسه در هیئت یک وب‌سایت علمی و دانشگاهی با رویکرد اولویت‌بخشی به طرح‌ها و گروه‌های پژوهشی توجه دادند.
ایشان همچنین اظهار امیدواری کردند با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و سامانه سپاری و تکمیل سامانة طرح‌های پژوهشی (سیماپ)‌ با همکاری اعضای محترم هیئت علمی، روند انجام فعالیت‌های پژوهشی در مؤسسه تسهیل گردد و از تشکیل شورای جذب در  مؤسسه برای پرهیز از دخالت دادن سلیقه‌های فردی و نظام‌‌مند و قانونمند شدن جذب اعضای هیئت علمی در مؤسسه خبر دادند.
در پایان این مراسم از برگزیدگان مؤسسه در جشنواره‌های مختلف علمی و پژوهشی تقدیر به‌عمل آمد.

 

شایان ذکر است در احکام جداگانه‌ای از سوی ریاست مؤسسه، دکتر سیدحسین موسویان به سمتِ معاون اداری- مالی و توسعة منابع، سعید عندلیب به سمتِ مدیر اداری، دکتر اسدالله فلاحی به سمتِ مدیر پژوهش، دکتر امیرحسین خداپرست به سمتِ مدیر آموزش‌های تخصصی آزاد و تحصیلات تکمیلی، دکتر محمدجواد اسماعیلی به سمتِ مدیر روابط‌ بین‌الملل و نوید عابدینی به سمتِ مدیر چاپ و انتشارات مؤسسه منصوب شدند.
برای ایشان در مسئولیت‌های جدید آرزوی توفیق می‌نماییم.